רופא שיניים דורון אבניאלי
רופא שיניים דורון אבניאלי

השתלות שיניים – סקירה עדכנית

השתלות שיניים מודרניות קיימות למעלה מ- 30 שנה ומהוות כיום טיפול כירורגי נפוץ להשלמת חסר שיניים הגורם למגבלה תפקודית ואסתטית.     

הסיבות העיקריות לחוסר שיניים הן אובדן שיניים כתוצאה ממחלת חניכיים ועששת. סיבות נוספות הן טראומות ותאונות. חוסר שיניים פוגע בבריאות הפה, וגורם להפרעה אסתטית   ותפקודית של הפה. 

השתלת שיניים במקרי חוסר שיניים היא דרך טיפול מתקדמת ויעילה המספקת פתרון קבוע, איכותי ואסתטי . אחוזי ההצלחה של השתלות שיניים הם גבוהים- למעלה מ- 95% הצלחה . כיום השתלת שיניים נחשבת לטיפול שגרתי שכמעט אין תכנית טיפול משמעותית לשיקום הפה ללא השתלות שיניים.

מי יכול לעבור השתלות שיניים

כל אדם עם חוסר שיניים זקוק להשלמתן.  השתלות שיניים נחשבת כיום לדרך המועדפת לצורך זה. כל אדם בוגר עם חוסר שיניים שהינו בריא ואינו מעשן כבד יכול לעבור השתלות שיניים ולשפר במהירות את הופעתו, תפקודו ואיכות חייו.
השתלות שיניים - סקירה עדכנית

תהליך השתלות שיניים – סקירה עדכנית

השתלות שיניים זו פרוצדורה כירורגית. לאחר אילחוש איזור ההשתלה מרימים מטלית כירורגית, חושפים את עצם הלסת, וקודחים בה קדח מדוייק בהתאם לאורך ולקוטר השתל המתוכנן.

לאחר מכן תופרים את החניכיים ומכסים את השתל שנשאר קבור תחתן.

לאחר 6 חודשים חושפים את השתל, מרכיבים עליו כיפת ריפוי, עד לשלב החלמת איזור החשיפה. 

לאחר מכן בונים על השתל כתר חרסינה , שזו השן המושלמת. 

השתל הוא בעצם שורש מלאכותי הנושא את הכתר – השלמת השן החסרה.

יש מספר סוגי שתלים. השתל השכיח ביותר הוא דמוי בורג , ואותו מבריגים לתוך החלל שקודחים בעצם הלסת. אורך השתלים נע בין 10 ל- 16 מ"מ.

במקרים בהם אין מספיק גובה עצם לצורך התקנת שתל רגיל ניתן לבצע שתלים קצרים שאורכם מחצית מזה של שתל רגיל, ולפיכך נזקקים למחצית מגובה העצם הדרוש לשתל רגיל.

מחיר השתלות שיניים

השתלות שיניים הן הליך יקר .

המחיר מושפע מסוג השתל. שתלים קצרים יקרים פי  7  משתלים רגילים, והליך השתלתם מסובך יותר, לכן מחירם גבוה יותר.

גורם נוסף המשפיע על התהליך הוא סוג הכתר המבוצע, כתר חרסינה או כתר זירקוניה היקר יותר.

יש לזכור שהשתלות שיניים זה ניתוח עם סיכונים בצידו. לאורך הלסת התחתונה עובר עצב שפגיעה בו תגרום לחוסר תחושה בשפה , בסנטר ובעור הפנים, שעלולה להיות פרמננטית.

יש חשיבות לציוד בו משתמש הרופא, לניסיונו, מומחיותו בכירורגיה של הפה ובתחום השתלות השיניים בפרט, גורמים שלכולם יש השפעה על המחיר הסופי.

השתלות שיניים רצוי לבצע אצל רופא ותיק ומיומן עם רקע כירורגי  שידע להתגבר על כשלים והפתעות במהלך הניתוח, ידע לטפל בסיבוכים כגון דמם עורקי חזק, וידע להימנע מסיבוכים כמו פגיעה עצבית.

כאבים לאחר השתלות שיניים

השתלות שיניים זה ניתוח. לאחר ניתוח יש מידה מסויימת של כאבים. בדרך כלל הכאבים לאחר השתלות שיניים אינם ניכרים, ובעזרת כדור נגד כאבים מתגברים על הכאב ביעילות.

לעיתים יש נפיחות לאחר ההשתלה, שמגיעה לשיא לאחר 48 שעות, וחולפת תוך מספר ימים.

שיטות השתלה מיוחדות

כיום קיימות שיטות חדישות לזירוז הריפוי, המאפשרות לקיחת מידות לכתר לאחר חודשיים מיום ההשתלה, לא דורשות המתנה של 6 חודשים כפי שהיה בעבר, ולא את ניתוח החשיפה של השתל.

שיטת PRF  ושיטת הגלים האלקטרומגנטיים הן שיטות חדישות למדי המאפשרות את שתואר לעיל.

ניתן היום לשקם לסת שלמה או פה שלם בהשתלת שיניים ביום אחד.

שיטת הביצוע נקראת אול און 4 או אול און 6 .

ביום זה נעקרות השיניים  אם ישנן, מוחדרים 4-6 שתלים ללסת  ובאותו היום משוקם הפה בעזרת גשר זמני, המוחלף בגשר קבוע לאחר 6 חודשים.

אנחנו מדברים על שיקום מלא של הפה או לסת ביום אחד, ללא ניתוחי עזר וללא ביקורים רבים במרפאה.

מניעת סיבוכים בהשתלות שיניים-סקירה עדכנית

גורם המפתח בהשתלות שיניים הוא הרופא המטפל. רופא ותיק, מנוסה, יעיל בעבודתו, רציני ואחראי, עם ניסיון רב בכירורגיה
ובהשתלות ידע לבצע את המלאכה בצורה טובה ויעילה, ולהביא לתוצאה טובה מבחינה אסתטית ותפקודית עם מינימום תופעות לואי וללא סיבוכים.

השתלות שיניים אינן המקום לחסוך בו. 

הבריאות קודמת לכל, ויש להשקיע בבריאות ככל הנדרש כדי לא לפגוע בה ולגרום לנזקים, שחלקם בלתי הפיכים.

Picture of ד"ר דורון אבניאלי
ד"ר דורון אבניאלי

אני רופא שיניים בוגר הדסה 1985, 4 שנות התמחות בפה ולסת , 35 שנה מבצע השתלות במגוון שיטות כולל כל ניתוחי העזר , כולל ניתוחים בהרדמה מלאה.

פייסבוק של ד"ר דורון אבניאלי | ערוץ youtube של רופא שיניים דורון אבניאלי מייל אישי:dr@avnieli.co.il

לקבלת ייעוץ ללא שום התחייבות מלאו את הפרטים ואנו נחזור אליכם
עקירה מורכבת

רופאי השיניים התחנכו על טיפול בשיניים ושמירתן עד כמה שניתן. בעבר היו רופאי השיניים נלחמים בחירוף נפש על כל שן ועושים כל מאמץ כדי להמנע

קרא עוד »